4 Ağustos 2011 Perşembe

Üniversite Adaylarına Öneriler

 Biraz değişik bir post olacak ama,eğer aranızda üniversite tercihi yapacak olanlar varsa naçizane kendi önerilerimi sunmak isterim.

Çünkü çevremde çok fazla aile dostlarımız, akrabalarımız şu mu bu mu Purple diye sürekli fikrimi soruyorlar..

Öncelikle şunu bilin ki hayatınızın en güzel minimum 4 yılı var önünüzde bir daha hiç bir zaman bu kadar rahat, bu kadar tatilli, bu kadar başınıza buyruk olabileceğiniz başka bir zaman dilimi daha olmayacak.

Kendinizi her açıdan geliştirmeye bakın, özellikle dil alanında. İngilizceyi en mükemmel seviyeye ulaştırmaya çalışın çünkü ilerde sınavlardan ne kadar yüksek notlar alırsanız, (Toefl Kpds gibi sınavlarda) mülakatlarda o kadar rahat olursunuz. İkinci bir dil için de kursa gidebilirsiniz, eğer karşılayamıyorsanız, okulunuzda seçmeli dersler alarak 4 yılın sonunda en kötü bir temel hazırlayabilirsiniz kendinize.

Ne olursa olsun, okulunuz ne olursa, bölümünüz ne olursa olsun, umutsuzluğa kapılmayın; 'bitireceğim de ne olacak moduna girmeyin', kendinize güvenin ve bilinçli olun. Bu konuda bilinçli olmak en önemli kriter bana göre. Akademik düşünüyorsanız o alanda ne yapmanız gerektiğini iyice ortaya çıkarın ve o sınavlara kanalize olun. Özel sektör istiyorsanız mutlaka 1.sınıftan itibaren kendinize stajlar bulun, okurken staj bulmak her zaman daha kolaydır, karşılıklı menfaate dayandığından da, şirketler size ödeme yapmadığından genelde daha rahat bulursunuz. Gözünüzü dört açın daha 1.sınıftayım, 2.sınıftayım mezun olayım da bakarız moduna girmeyin. 

Devlet düşünüyorsanız, çalışableceğiniz kurumları araştırın, neler gerektiğini sınavlarda neler sorulduğuna bakın, okulda ona göre seçmeli dersler alın. 

 Ama sakın ama sakın tek bir alana kanalize olmayıın.Çünkü eğer olmazsa inanaın insan sudan çıkmış balığa dönüyor.Her zaman B hatta C planlarınız da devrede olsun.

 Değişim programlarına itibar edin. Erasmus vs gibi okulunuzun hangi okullarla araştırması olduğuna bakın. Gitmenizi öneririm Eğer giderseniz hem dilinizi geliştirebilir, hem de Cv'nize çok güzel bir referans yazabilirsiniz.
 Work and Travel programı da eğer düşünürseniz telafuz açısından faydalı olabilir hem de Amerika'da tasarruflu davranırsanız para bile biriktirebilirsiniz.

Eğer okula girdiniz, bölümüzü beğenmediniz ya da okulunuzu sevmediniz vs sakın pes etmeyin. Tekrar Öss'ye (yeni isimlerden haberim yok hala Öss diyorum ) girin ve istediğiniz yer için çabalayın. İlerde pişmanlık duymazsınız, başaramazsanız bile 'denedim ve olmadı 'demek hiç denememekten çok daha iyidir her zaman .

Şunu da unutmayın ki, bazen su gerçekten yolunu buluyor siz ne yaparsanız yapın istediğiniz şey daha sonradan gerçekleşebiliyor. Ya da ilk anda başarısızlık gibi gelen şey gerçekten de sonradan size istediğiniz şeyin kapısını açabiliyor.

Gel gelelim bana , ben ne yaptım peki? Nasıl geçti üniversite yıllarım? 
Tam bir hatalar silsilesi diyebilirim. Yukarıda yazdıklarımdan beni yapmadıklarımı sayarsam size dürüstçe, Öncelikle ben o kadar çok zamanında mezun olmaya kanaklize oldum ki, hazırlığı da atladıktan sonra 4 yılda mezun olmaya kendimi odakladım ve gözüm başka hiçbir şey görmez oldu neredeyse:) 2. sınıfın 1.dönemi de repeat olduktan sonra mucizeyi başararak  hatta bana göre,bölüm tarihine geçmek suretiyle 4 yılda mezun oldum:) Danışmanım bu olayı herkese anlatıcağım senden sonraki öğrencilere söyleyeceğim diyordu umarım anlatıyordur:)
Bu kadar mezuniyete taktığım için Erasmus 'da Fransa için yedekte olmama ama asillerden 1 kişinin gitmediği için sıra bana geleceği halde okulu zamanında bitiremem gidersem diye gitmedim. Her sene yaz okulunda olduğum için Work and Travel için zamanım olmadı. 
Sıfır bilinçle ya mezun olayım yeter modunda iş, güç işlerine hep daha sonra bakarım dedim. Halbuki son sınıf öğrencileri mezun durumda olanlara göre daha fazla işe başvurabiliyorlar özellikle MNC diye adlandırılan şirketlerde.
Okulu ve bölümü hiç sevmedim, bölüme daha sonra alıştım dersler ve konular hoşuma gitmeye başladı ama okuldan hep nefret ettim. 

Bu kadar hataya rağmen saygın bir okulun saygın bir bölümünü bitirdim. Ama Master için kesinlikle hayal ettiğim şekilde olması için deli gibi çabalıycam:) 

Siz, siz olun dediklerimi yapın, yaptıklarımı yapmayın :))

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...